Gör det lätt för dig och ditt fordon 

Gör det lätt för dig som har en bil att ta hand om den och få allt att gå så bra som möjligt för dig och ditt fordon. En bilverkstad kan hjälpa dig som har problem med bilen eller behöver reparera någonting på bilen men också genom att se till så att du har rätt material för din bil. 

Behöver du utföra en så kallad rekond borås och kanske få din bil att bli ren och fräsch? Rekond betyder att du rengör bilen både invändigt och utvändigt för att den ska bli fräsch och för att det ska minska risker för fel på bilen och en osäker körning. 

Det kan vara bra att få hjälp med rengöringen av bilen, oavsett om det är en utvändig eller en invändig rengöring. Försök att göra det så enkelt som möjligt för dig och det fordon som du äger. 


Behöver du hjälp med all städning innan du ska flytta? 

När du vänder dig till en städfirma för att få hjälp med flyttstädning underlättar du mycket för dig själv. Du kommer att spara tid och energi som du istället kan lägga ner på annat. Att flytta är spännande och roligt, men det är även mycket att göra på kort tid och man bär mycket ansvar. Något som är nödvändigt att göra innan man flyttar ut från sitt gamla hem är att stor städa alla rum. Då innebär det att man behöver dammsuga, damma, moppa golv och putsa fönster. Men eftersom det är mycket som man ska göra när man flyttar hinner man inte alltid med städningen. Då kan det vara bra att vända sig till en städfirma som kan hjälpa dig med att flyttstädning!

Ska du snart flytta? Du kan läsa mer om flyttstädning borås genom att klicka på länken nedan för mer information.


Städning inför visning

Ska du sälja ditt hus eller din lägenhet och behöver få det fint och städat innan? Det är ingenting städfirma norrköping inte kan ordna. Den så kallade checklistan inför en visning innebär 3 delar.

Hela din bostad är första steget. Tänk på att få bort allt som ser tråkigt och dystert ut, så som gamla växter och om du har ett husdjur tänk på att städa undan efter det. Det är mycket som ska städas och fixas i ordning innan en visning.

Nästa steg är köket, badrummet och resterande små rum. Allt ska vara fräscht för att locka så många köpare som möjligt. Är ditt hem städat och fräscht inför en visning är chansen att du får sålt det snabbt betydligt större.

Det är inte alltid lätt att städa hela ditt hem helt ensam. Är du kanske ensam eller en liten familj då kan du enkelt be om hjälp och hyra in en städfirma som gör jobbet åt dig.


Starta städfirma

Går du och funderar på att starta upp en städfirma? Efterfrågan är oerhört stor just nu så sluta vänta och sätt igång! Börja dock med att fundera närmre kring vad det är för typ av städning du vill utföra och vilken målgrupp du först och främst vill vända dig mot. Somliga uppdrag kräver exempelvis mer utav både dig, dina kunskaper och material så var realistisk och se till så att du vet vad som kommer att förväntas av dig.

Personal

Börja inte anställa för snabbt. Enklast är det att börja själv eller tillsammans med en vän för att sedan anställa när man ser att ens städfirma örebro börjat växa. Det är också ett misstag att börja köpa på sig en massa städmaterial innan man fått sina första kunder. Köp istället vid behov.

Priser

När det kommer till prissättningen utav dina städtjänster så underskatta inte dig själv utan sätt ett högt pris redan från start. På så vis kommer det också att finnas utrymme för framtida kampanjer och specialpris.


Att jobba på flyttfirma

Det är egentligen inte speciellt svårt att arbeta på en flyttfirma, men det krävs en hel del utav en rent fysiskt. Om man sedan vill kunna köra flyttlasset så måste man ha ett C-körkort.

Tunga arbetsuppgifter

Även om det är okomplicerat att arbeta på en flyttfirma så är det inte ett yrke passande vem som helst. Man ska ha tillräckligt med ork och styrka samtidigt som man också tycker om att arbeta med kroppen. Dessutom så ska man kunna hantera den snabba intensitetsväxlingen som arbetet innebär. Man bär upp och nerför trappor en stund för att sedan lugna ner sig i bilen till nästa adress vart man sedan bär upp allt igen.

Andra rollen på en flyttfirma

Beroende på en firmas storlek finns det också andra yrkesroller inom flyttbranschen. Man kan exempelvis köra lastbilen eller sitta i telefon och svara på kunders frågor och boka in nya uppdrag. En större flyttfirma mölndal kan också behöva en receptionist på kontoret som tar emot de som kommer på besök. 


Kontorsstädning ställer högre krav

En städfirma kan i regel alltid leverera bra städning, men när det kommer till kontorsstädning så läggs det allt högre krav på firman, städarna och deras kunskap. Man måste inte bara veta hur en lokal ska bli ren utan också förstå vad som krävs utav en under sitt arbete. Dels så måste man arbeta tystare och mer diskret med förståelse för arbetet som pågår på kontoret. Därtill så kanske man också måste vara extra flexibel för att kunna anpassa sig efter bestämda tider. Det är inte helt ovanligt att ett företag önskar sin kontorsstädning göteborg innan eller efter arbetstid alternativt över lunchen då lokalerna är tomma.

Effektiviteten är också viktig då man inte bör ta mer tid eller plats än vad som är absolut nödvändigt för att inte påverka arbetet. Speciellt viktigt är det då man städar åt företag som vanligtvis brukar ha kunder på besök och behöver hålla ett propert yttre. 


Ett proffsigt kontor

Vad krävs för att ge ett gott första intryck och ha ett proffsigt kontor? Ska man ha massor av dyr elektronik som datorer, laptops telefoner etc? Eller ska man kanske ha den nyaste och dyraste kaffemaskinen? Så fungerar det inte riktigt. Självklart gör det skillnad att ha sakerna ovan i kombination med ett modernt och nyrenoverat kontor. Men det som gör den riktiga skillnaden är en riktig kontorsstädning malmö. Det spelar ingen roll hur dyr elektronik man har eller hur modernt och nyrenoverat kontoret är om det inte är ordentligt städat. Tänk själv att man besöker ett företag. Det är nyrenoverat, modernt och har kanske bästa läget i stan. Dessutom har dem elektronik för flera miljoner. Men det första du ser är trappan på vägen upp till kontoret. Den är smutsig och dammig som i ett gammalt spökhus nästan. När du sedan kommer in så är golvet smutsigt och dem flesta ytor har ett tjockt lager med damm. Känner man då att man har kommit till ett seriöst företag? Knappast.  


En städfirma med tilläggstjänster

När man beställer hjälp ifrån en städfirma så brukar man i regel först och främst få hjälp med det allra mest grundläggande så som dammsugning, dammtorkning, skurning av golv, hygienstäd av toaletter och köksutrymmen m.m. Det finns dock flera firmor som gärna går längre än så för att kunna möta upp sina kunders alla behov  och konkurrera med konkurenterna på marknaden. Här följer några av alla de tilläggstjänster som en städfirma stockholm också kan erbjuda:

- fönsterputsning både in- och utvändigt

- hantering av sopsortering och annat avfall som ska forslas bort

- möbeltvätt eller rengöring av gardiner liksom entrémattor och liknande

- lite enklare blomskötsel så som bevattning

- somliga kan också assistera med golvvård efter behov för att återge golven sin forna lyster och ökad hållbarhet

- storstädning på en helt annan nivå där ånga eller större precision brukas

Finns det något extra utöver deras standardutbud som man gärna skulle vilja se bli av så kan man alltid fråga. Även om inte de själva kan leverera det så har de flesta goda kontakter med andra företag.



Kontorsstädning - En svårare städuppgift

Om man driver ett städföretag så finns det många olika kunder att rikta sin verksamhet mot. Antingen så gör man det genom att nischa sig mot en specifik målgrupp så som exempelvis äldre eller enbart privatpersoner eller så väljer man bara en typ av städning så som kontorsstädning malmö eller liknande. Det gäller dock att tänka över sitt val då man verkligen måste klara av uppdraget med bravur när man arbetar så smalt.

Kontorsstädning kräver mer

Kontorsstädning är något man kan tjäna större pengar på, men pressen på en städare av kontor är något större än på den som städar hemma hos privatpersoner. Dels så måste man besitta en något högre kompetens kring städyrket i största allmänhet men därtill så behöver man också en helt annan typ av uppsättning städmaterial. Man måste också vara flexiblare i sina arbetstider då de flesta företag vill att man ska komma till dem och städa utanför arbetstid för att inte på något vis riskera att störa i arbetet för de anställda.


Så registrerar du din städfirma

Samtidigt som du är i färd med att registrera ditt städbolag så bör du också fundera lite mer på vad du ska välja för domännamn, d.v.s. om det ska vara detsamma som du har på firman eller något helt annat. Är du inte riktigt säker på vad du ska välja så kan du ta hjälp av Google Adwords. Skriv in städning, städfirma eller städbolag så kommer det fram några alternativ att välja mellan.

Inte valt namn?

Har du ännu inte valt namn? Tänk på att välja ett som är enkelt att minnas och gärna också ett som direkt förmedlar vad det är för tjänster ni erbjuder. Titta sedan in på verksamt.se och kontrollera så att namnet är ledigt.

Är det inte upptaget så kan du på verksamt.se också fortsätta med att registrera företagsformen du vill ha. Fundera noga på alla för- och nackdelar!

Som seriös städfirma hisingen ska du också ansöka om att kunna få erbjuda F-skatt vilken tillåter dina kunder till att nyttja RUT-avdraget.


Priser för flyttstädning

Vill du slippa städa i din gamla lya så kan du alltid ringa in en städfirma för att be dem om hjälp med din flyttstädning stockholm. Det må kosta något mer än om man gjort det själv givetvis, men för de allra flesta så känns det i slutändan värt varenda krona.

Det som bestämmer priset är först och främst den förväntade tidsåtgången men också hur många städare som behövs och i vissa fall också restiden. I stort sett alla sätter ett fast pris på arbetet för att underlätta för samtliga parter. Det är också betydligt mycket tryggare för dig som beställare så om de mot förmodan skulle fråga så be om fast prissättning på din offert.

RUT-avdrag

Glöm inte bort RUT-avdraget som finns upprättat just för dig i sådana här situationer och tillåter dig att dra av på tjänsten. Detta är dessutom en kostnad som är avdragsgill då det rör en försäljning utav själva bostaden så spara kvittot ifall skatteverket skulle fråga efter det.


Tvätta linoleumgolvet rätt

Att tvätta golv kan vara allt ifrån superenkelt till oerhört komplicerat beroende på vad det är för typ av golv man ska tvätta. Somliga är det till och med mer lönt att boka hemstädning stockholm åt istället för att ens försöka själv.

Har du ett linoleumgolv hemma så kommer slitaget att styra hur ofta du behöver tvätta det men överlag så är grundskyddet bra i en bostadsmiljö. Skulle det ha blivit kasst så går det att bättra på det med golvvårdsvax alternativt polish om man söker ett mer glänsande golv.

När man tvättar ett golv likt detta så ska man i första hand alltid välja torra rengöringsmetoder så som sopning, dammsugning eller torrmoppning. Försök att få till en rutin där du dagligen tar bort all smuts som syns så minskar behovet av våttorkning,. Om du nu ändå vill fukttorka det så använd vatten blandat med ett neutralt rengöringsmedel så som exempelvis vanligt handdiskmedel. Hett vatten och starkare rengörings-, lösningsmedel går helt bort.


Trafiktillstånd för flyttfirmor

Samtliga flyttfirmor som startas måste ansöka om trafiktillstånd för att få tillåtelse till att föra sin verksamhet. Vidare så är det också oerhört viktigt för dig som kund att verkligen kontrollera så att de har ett för det är inte bara de som kommer att bli straffade vid en eventuell kontroll. Lagen säger att den som anlitar ett företag utan något trafiktillstånd kan fällas för detta och straffet som man riskerar dömmas till är antingen böter eller hela ett års fängelse. Det kan alltså stå en dyrt om man inte är noggrann.

Var misstänksam

Eftersom man själv kan råka illa ut så är det befogat att vara misstänksam och undersökande. Tycker du sedan att en flyttfirmas priser är för bra för att vara sanna eller mycket lägre än andras så har man extra stor anledning till att kontrollera dem.  Då spelar det ingen roll om de som flyttfirma danderyd själva säger att de har både försäkringar och tillstånd. Du ska be om att få se på dem först för att verkligen vara säker!


Välj rätt lokaler för ditt företag

Ska företaget flytta till nya lokaler? Då krävs det en hel del förberedelser och noga genomtänkta ställningstaganden inför valet. Dels så ska man vara noga så att man väljer rätt läge men man måste också tänka på de anställdas arbetsmiljö.

Att beakta för de anställdas arbetsmiljö:

Utrymmen: För små utrymmen kan leda till en allt sämre ergonomi än då de har gott om plats för att utföra sitt arbete. Dålig ergonomi leder på längre sikt i värsta fall till bestående förslitningsskador på kroppen vilket i sin tur påverkar dig som företagare genom frånvarande personal och sjukskrivningar.

Utrymningsvägar: Lokalerna ska kunna utrymmas omedelbart vid brand eller annan fara.

Hiss/trappor: Ligger lokalerna någon våning upp så kan hiss vara att föredra för de anställdas skull. Även er flyttfirma stockholm kommer uppskatta den.

Belysningen: God belysning är a och o för de anställda och deras arbete.

Ljudnivåerna: Inga arbetsplatser är bra om ljudnivån är för hög. Dels så bör omgivningen utanför inte störa och sedan bör det även vara ljudisolerande och ljuddämpande inomhus.


Bra att veta om städning och fönsterputs med mera.